onsdag 3. oktober 2012

Forandringer (jeg synes) fryder på soverommet


Nå er det en liten stund siden vi pusset opp soverommet, men synes det fortjener en plass på bloggen (vi ble ganske fornøyde nemlig) :)

Her er da starten på prosjektet (glemte selvfølgelig å ta et bilde av romme slik det så ut før vi begynte, var litt ivrig på å komme igang skjønner dere .. ) 
"cafe latte" på veggene, senga sto midt i rommet, med to svarte bord fra Ikea som nattbord på hver side. (lite praktisk med tanke på utnyttelse av plassen i rommet.. Det er jo ikke SÅ stort fra før liksom ..)


Listverk, spot-light, rammer osv. løsnet/fjernet :)

Første strøk på vegg og tak unnagjort !
Vi valgte fargen "grå harmoni" på vegg og "antikk hvit på lister og tak.
Suuuperfornøyd! Var veldig redd for at gråfargen kunne bli for mørk men den ble perfekt! :) 






Jeg malte vegger og grunnet tak mens min kjære var på trening, da kan kom hjem ble også han pisket rundt med malerkosten. Etter han hadde kommet halvveis ned på fjøl nr 3 i taket var han allerede lei, da var det melkesyre i hendene og gud vet hva :p og jeg fikk gjentatte ganger høre om hvor stort hat han har til det å mal og at hadde det vært opp til han så skulle han sprøytelakkert hele (det jævla rommet) ! Hihi, daakar.. Og dette var det første rommet i huset som vi pusset opp .. :)

Men vi ble ferdige etter hvert og da var det bare å komme igang med sengegavelen :)

Til den brukte vi sponplate, gamle dyner, stiftemaskin, boremaskin, knapper og stoff som jeg kjøpte på stoff og stil i Trondheim :) 

Målte opp og merket av hvor vi ville ha knappene :)
Stiftet på 2 dyner (hadde vært bedre med en tynn madrass)


Så stiftet vi på der grå stoffet, jeg valgte en litt mørkere gråfarge på stoffet enn på veggen på soverommet, da jeg ville ha et hvitt blondestoff på toppen,  effekten av blondestoffet ville blitt like bra om jeg hadde valgt et lysere stoff i bunnen ;)


Voila! Blondestoff on top ! Og alt for små knapper er montert ;) disse ble byttet ut med noen som var dobbelt så store :)



Rom og lister var ferdigmalt etter dag 2 i prosjekt soverom.
Og daaa var det bare å flytte inn på rommet !! :D
Vi monterte noen hyller, beiset europaller som vi har under senga, monterte lamper, sengegavel og pyntet med nips og naps :) ble veldig fornøyd med resultatet! Og prislappen !




Suuperfornøyd!!
 Sengegavelen var lett å lage, superbillig og superfin !! To av mine venninder har også laget en likedan :) så gøy !! :)


Hva synes dere ???



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar